آزمون اسکرام مستر حرفه ای به ارزیابی فرد در حوزه های مبانی اسکرام، نقش ها و وظایف آن ها، رویدادهای اسکرام، آرتیفکت ها، بدهی فنی، اسکرام مقیاس یافته و سایر موارد مرتبط و ذکر شده در راهنمای اسکرام می­پردازد. مدت زمان امتحان ۶۰ دقیقه بوده و در این زمان باید به ۸۰ سوال مطرح شده در قالب چندگزینه ای، چند جوابی و صحیح و غلط پاسخ داده شود. در نظر داشته باشید که برای قبولی در آزمون باید ۸۵% از سوالات مطرح شده را به درستی پاسخ دهید. در صورتی که در امتحان موفق به کسب نمره مورد نظر نشوید، برای شرکت مجدد در امتحان باید دوباره هزینه آن را پرداخت کنید. هزینه این امتحان ۱۵۰ دلار است .

آزمون اسکرام مستر حرفه ای آنلاین بوده و از منزل یا محل کار براحتی قابل انجام خواهد بود.

آمادگی برای آزمون 

مهمترین سند برای این آزمون، راهنمای اسکرام است، نسخه فارسی و انگلیسی این سند در دسترس است، ولی توصیه برای شما نسخه انگلیسی خواهد بود تا با اصطلاحات مربوطه بیشتر آشنا شوید. 

منابع دیگر برای مطالعه

واژه نامه اسکرام را حتما مطالعه کنید 

معمولا مراحل بالا شما را برای آزمون آماده خواهد کرد، اما اگر در آزمون موفق نشدید، برای مطالعه بیشتر اینجا کلیلک کنید. 

نمونه سوالات

  • آزمون SCRUM OPEN شبیه سازی شده آزمون اصلی است، آن را برای چندین بار امتحان بدهید، تا زمانی که ۱۰۰ شوید. ( سوالات این آزمون بسیار شبیه – با برخی موارد همان سوالات آزمون اصلی است)

مدارک چه ارزشی دارند؟

مدارک پایه برای کسانی است که می‌خواهند نشان بدهند که به این حوزه علاقه داشته‌اند و دنبال آن نیز بوده‌اند. برخی دوستانی که مهاجرت کردند اذعان می‌کردند که این مدارک در فرآیند مصاحبه برایشان مفید بوده . مدارک پیشرفته نیز برای کسانی است که می‌خواهند به عنوان مربی یا مدرس در این زمینه فعالیت کنند.

چگونه شرکت کنم؟

برای اخذ مدارک موسسه Scrum.org نیازی به حضور در دوره آموزشی نیست، و افراد به صورت خودخوان میتوانند با مطالعه منابع، در آزمون شرکت کنند. برای خرید ووچر آزمون میتوانید از این آدرس اقدام به خرید کنید، اگرکارت اعتباری ندارید میتوانید از سایت های پرداخت اینترنتی مثل تهران پیمنیت یا هر سایت دیگری استفاده کنید،