معرفی دوره :

در این دوره به طور ویژه تمرکز بر مهارت هایی است که مدیر محصول اسکرامی باید داشته باشد تا بتواند چیزی را از تیم توسعه بیرون بکشد که نیاز بازار و مصرف کننده نهایی است و محصول زمانی به دست مصرف کننده برسد که به آن نیاز دارد، نه دیرتر از آن!

photo5857467340655012681 (Small)

بسیاری از پروژه های نرم افزاری چیزی تولید می کنند که کسی از آن استفاده نمی کند یا در اغلب مواقع دچار تاخیر و عقب افتادن از برنامه می شوند و در نهایت محصول دیر و ناقص به دست مصرف کننده نهایی می رسد. در بسیاری از موارد این امر به دلیل مهارت فنی و مهندسی ناکافی تیم توسعه نیست، بلکه بخاطر تعریف و اولویت بندی نادرست نیازمندی ها و ارتباط ناکافی با مشتری و مصرف کننده نهایی است. رفع این مشکل یکی از نقاط کلیدی در موفقیت پروژه هاست که در متد اسکرام توسط نقشی به نام مالک محصول (Product Owner) پر میشود. هدف از این دوره بررسی مفاهیم کلیدی و پایه ای اسکرام همراه با تمرکز بر این نقش اصلی میباشد.

مخاطبین دوره:

– مدیران پروژه
– مدیران محصول
– طراحان محصول
– مهندسین نرم افزار
– مهندسین صنایع
– مشاوران توسعه کسب و کار
– کارشناسان تحقیق و توسعه

پیش نیاز دوره:

– تجربه مشارکت در برنامه ریزی و هدایت پروژه های طراحی و توسعه محصولات جدید
– آشنایی با مفاهیم پایه اسکرام (مطالعه راهنمای ۱۶ صفحه ای رسمی اسکرام)
– گذراندن دوره PSM نیز جهت تسلط بر مفاهیم اسکرام توصیه میشود

سرفصل دوره:

– مروری بر مفاهیم پایه چابکی
– معرفی چارچوب اسکرام
– نقش ها و مسوولیت ها در اسکرام
– مصنوعات در اسکرام
– رویدادهای اسکرام
– توسعه استراتژی و چشم انداز محصول
– تعیین مسیر راه محصول و ریلییز پلن
– مروری بر استارتاپ ناب
– تبدیل چشم انداز به بک لاگ محصول
– مدیریت بک لاگ محصول
– اصول نوشتن داستان کاربر
– نیازمندیهای غیر کارکردی
– تخمین و برنامه ریزی
– تعیین اولویت آیتم های بک لاگ
– قراردادها در توسعه چابک
– توسعه نقش مالک محصول