تیم توسعه
تیم توسعه شامل متخصصانی است که کار تحویل فرآورده بالقوه قابل ارائه در انتهای هر اسپرینت را انجام میدهند. برای جلسه بازبینی اسپرینت وجود یک فرآورده »تکمیل شده« ضروری است. تنها اعضای تیم توسعه هستند که فرآورده ها را تولید میکنند.
تیمهای توسعه توسط سازمان به شکلی ساماندهی و توانمند میشوند که کارهایشان را خودشان سازماندهی و مدیریت کنند. هم افزایی حاصله باعث بهبود بهره وری و کارایی همه جانبه تیم توسعه میشود.
تیمهای توسعه دارای مشخصات زیر هستند:
- خود سازمانده هستند. یعنی: هیچکس حتی اسکرام مستر به تیم توسعه نمیگوید که چگونه بک لاگ محصول را به فرآوردهای بالقوه قابل ارائه تبدیل کند؛
- تیمهای توسعه، فراوظیفه ای هستند، یعنی: در قالب یک تیم که تمام مهارتهای موردنیاز برای ساخت یک فرآورده محصول را دارا است؛
- اسکرام سِمَت یا عنوانی را برای اعضای تیم توسعه، صرفنظر از نوع کاری که هر شخص انجام میدهد، به رسمیت نمیشناسد؛
- اسکرام تشکیل تیمهای فرعی در تیم توسعه را، صرفنظر از حوزه هایی که باید موردتوجه قرار گیرند مانند آزمون، معماری، عملیات یا تحلیل کسب وکار، به رسمیت نمیشناسد؛ و،
- بعضی از اعضای تیم توسعه ممکن است دارای مهارتها و یا حوزه های تمرکز ویژهای باشند، اما به طور کل مسئولیت پاسخگویی به تیم توسعه تعلق دارد.
اندازه تیم توسعه
اندازه مطلوب تیم توسعه آنقدر کوچک است که چابک باقی بماند و آنقدر بزرگ است تا بتواند کار قابل توجهی را در طول اسپرینت به سرانجام برساند. کمتر از ۳ نفر برای تیم توسعه، باعث کاهش سطح تعاملات شده و منجر به دستاوردهای با سودمندی کمتر میشود. تیمهای توسعه کوچکتر ممکن است در طول اسپرینت با محدودیت و کمبود مهارت مواجه شوند، و بهطوریکه باعث شود نتوانند یک فرآوردۀ بالقوه قابل عرضه در انتهای اسپرینت ارائه دهند. داشتن بیش از ۹ نفر در تیم توسعه نیازمند هماهنگیهای خیلی زیاد است. تیمهای توسعه بزرگ پیچیدگی خیلی زیادی را برای مفید بودن یک فرآیند تجربی به وجود میآورند. نقشهای مالک محصول و اسکراممستر تا زمانی که تکلیفی در بک لاگ اسپرینت بر عهده نداشته باشند در این شمارش محاسبه نمیشوند.