فرآورده
یک فرآورده، حاصل جمع تمام اقلام تکمیلشدهی بکلاگ محصول در یک اسپرینت بهعلاوه ارزشِ فرآوردههای اسپرینتهای پیشین است. در انتهای یک اسپرینت فرآوردهای جدید باید تکمیلشده باشد، به این مفهوم که قابلاستفاده و با تعریف «تکمیلشده» تیم اسکرام سازگار باشد. یک فرآورده، تجسمِ کاری تکمیلشده و بازرسی پذیر است که تجربهگرایی را در انتهای اسپرینت، پشتیبانی و تقویت میکند. فرآورده گامی به سمت یک چشمانداز یا هدف است. فرآورده موردنظر باید در شرایطِ «قابلاستفاده[۱]» باشد، صرفنظر از اینکه مالک محصول تصمیم به انتشار آن میگیرد یا خیر.
[۱]. Useable condition