متر اصلی چابکی
لزوما به پیش بردن پروژه در طی اسپرینتها به معنی چابک بودن نخواهد بود.
تا زمانی که اصلی ترین متر موفقیت رسیدن و پایبندی به برنامه یا زمانبدی است، چابکی در آنجا به معنای واقعی درک نخواهد شد. اصلی ترین متر موفقیت در دنیای چابک، تحویل مستمر ارزش است حتی اگر نیاز به تغییر برنامه و زمانبدی باشد.
شاید سوال بپرسیم، مگر این موارد با هم تناقض دارد؟ فرض کنید در شرکتی که حتی اسپرینت به اسپرینت پروژه را جلو میبرد، تمام مراسم اسکرام را هم انجام میدهد، اما به مدیران پروژه به تعداد پروژههایی که تمام کردند پاداش میدهیم، آیا آنها حاضر به شنیدن بازخورد مشتری و بالطبع تغییر در مسیر پروژه میشوند؟ البته اشتباه نکنید، مشکل پاداش نیست، بلکه متر موفقیت است.