امروزه مدیریت چابک محصول نیازمند مهارت هایی فراتر از نوشتن داستان های کاربر(User Story) یا مدیریتProduct Backlog می باشد.یک مالک محصول حرفه ای نیاز به یک درک عینی از همه مواردی دارد که ارزش های ویژه ای را برای محصول به ارمغان می آورد.مدیران محصول باید به تکنیک هایی جهت ایجاد، اندازه گیری و پایداری ارزش ها در سطح محصول و سازمان مجهز شوند. این دوره به شرکت کنندگان تمامی موارد مورد نیاز جهت رسیدن به این درک را فراهم می کند.مواردی از قبیل درک نیازمندی های ذینفعان تا برنامه ریزی Release ها و تحویل محصول.

425108_414695615247932_1681360459_n.jpg (960×720)

بطور کلی شرکت کنندگان در این دوره آموزشی یاد خواهند گرفت که چگونه نقش یک مدیر چابک را در محیط متغیر امروزی بازی کنند.در دوره اسکرام مستر حرفه ای به وظایف کلی مالک محصول اشاره می شود و بسیاری از جنبه های مرتبط با مدیریت محصول در این دوره مطرح نمیشود.از اینرواین دوره بطور تخصصی بر روی این نقش و تمرکز بر ایجاد و نگهداری ارزش برای مشتری بنا نهاده شده است.با توجه به اهمیت این موضوع ، شرکت کنندگان در این دوره با استراتژی ها و تاکتیک های مرتبط به حداکثر رسانی انعطاف پذیری و ایجاد رضایت در مشتری در زمینه تولید محصولات نرم افزاری آشنا می شوند.سازمان های امروزی باید چابک شوند ! این تغییر و تحول اختیاری نیست بلکه بایدی و اجباری است.آنها برای حضور در عرصه رقابت باید این توانایی را داشته باشند که محصولات جدید ، یا بومی شده بر اساس نیازهای دیکته شده از سوی مشتری ، رقبا و فشار های بازار را در سریعترین زمان ممکن تولید و ارایه دهند.از آنجاییکه محیط همواره در حال تغییر است از اینرو آنها باید با استفاده از تکنیک های چابک خود را با محیط تطبیق دهند تا بتوانند به بقای خود ادامه دهند.آنها باید در عین انعطا پذیری ،توانایی پیش بینی و مدیریت ریسک پروژه ها را داشته باشند.اگر مبحث مدیریت محصول کاری ساده بود ،نیازی به برگزاری این کورس نبود،ولی ،مدیران محصول مسئول به ثمر رساندن نیاز های اولویت بندی شده از سوی مشتری ،با توجه به شرایط بازار و کسب و کار خود با تدبیر مدیریت ریسک در محیطی پر از تغییرات هستند.علاوه بر این، آنها باید نیازهای اولویت بندی شده و علاقه مندی های شرکت خود را از سطح معماری گرفته تا سطح مباحث مالی به همراه رویکرد های استراتژیک را در نظر بگیرند.انجام تمامی این وظایف کاری بسیار مشکل است،چه در شرکت های بزرگ و چندملیتی و چه در شرکت های متوسط و کوچک که مشتریانشان نیازمند اصلاح مداوم محصولات بصورت آنی هستند.این کورس تمامی نیازمندی های مرتبط به این وظایف را پوشش می دهد.در این کورس شرکت کنندگان یاد خواهند گرفت که چگونه نیازمندی های سیستم را بصورت تدریجی اولویت بندی کنند و همچنین با نحوه کارکردن به سبک چابک آشنا می شوند.هدف این است که با حداکثر سرعت مورد نیاز ، یک محصول با کیفیت را ارایه دهید.در این کورس گام های رسیدن به این هدف بطور کامل توضیح داده خواهد شد.

مخاطبین دوره

• مدیران تولید محصول که مسئولیت تحویل محصولات ، از مدل مفهومی تا محصول نهایی مورد نظر مشتری را بعهده دارند
• مدیران فناوری اطلاعات که مسئولیت مدیریت یک کسب و کار یا سیستم درون سازمانی را بعهده دارند
• مدیران استراتژیک که مسئولیت هدایت محصولات را بعهده دارند.
• اسکرام مستر ها

شیوه جدید آموزش دوره اسکرام

دوره آموزشی اسکرام مستر به صورت تلفیقی از تئوری به همراه کارهای کلاسی و پروژه های عملی و به طور کلی دوره ای تعاملی است.  شما با حضور در این دوره، علاوه بر اضافه کردن دانش خود، تجربه فراموش نشدنی را به همراه دیگر شرکت کنندگان خواهید داشت.

در مورد متد آموزشی در دوره اسکرام، صحبتهای زیر از زبان مدرس دوره، اسد صفری، شنیدنی است:

“این متد آموزشی معروف به روش Training From the Back of the Room می باشد. در این روش آموزشی بیشتر به جای اینکه استاد دوره آموزش دهد و یا اصطلاحا تدریس کند، از روش یادگیری تیمی و گروهی استفاده می شود. نفرات به گروه های مختلف تقسیم می شوند و در گروه ها به یکدیگر کمک می کنند تا بیشتر یاد بگیرند. این روش بر روی اینکه بیشترین میزان یادگیری از یادگیرنده به یادگیرنده می باشد تاکید میکند.” 
برگرفته از متد آموزشی متفاوت چابک

575832_410321589018668_868359838_n.jpg (720×430)

سرفصل ها :

  • توسعه ارزش محور
  • تعریف ارزش
  • اندازه گیری ارزش
  • ارزش در محصولات نرم افزاری
  • مدیریت محصول
  • مدیر محصول
  • چابکی و چالاکی
  • اسکرام
  • مدیر محصول چابک
  • چشم انداز محصول
  • خصوصیات مطلوب چشم انداز
  • کمینه ترین محصول قابل ارائه
  • تولد چشم انداز
  • تکنیک های خلق چشم انداز
  • مدیریت نیازمندی ها
  • بک لاگ محصول
  • نیازمندی ها به صورت داستان های کاربر
  • مدیریت و سازماندهی بک لاگ
  • طرح ریزی ارائه ها
  • تعریف ارائه
  • محدودیت ها و فرصت ها
  • ایجاد طرح ارائه
  • گذر به نقش مالک محصول

اطلاع از دوره های پیش رو 

یا درخواست یک دوره برای تیم خود