این محتوا محافظت شده است، لطفا ورود شوید و برای مشاهده این محتوا در دوره ثبت نام کنید!
Comments
پریسا موسوی
نوامبر 24, 2020
سلام اگر تسکی که اضافه میشه مرتبط با هدف اسپرینت نباشه با استراتژی یکی بردار یکی بذار تمرکز تیم از هدف گرفته نمیشه؟
مگر نه اینکه هر اسپرینت یک هدف و یک فراورده قابل ارائه باید داشته باشه؟
سلام
برای همین مفهومی به اسم هدف اسپرینت داریم، در واقع هدف اسپرینت معیاری برای “نه” گفتن میتونه باشه، که ما به یک سری موارد بتونیم نه بگیم.
اما برخی مواقع کارهایی هست، مثل رفع باگ ضروری که مشتری را از کار انداخته یا باعث نارضایتی آنها شده، که شاید با هدف اسپرینت سازگار نباشد، ولی نمیتوان آن را به بعد هم انداخت.
یک جورایی آموزه ناب و تویاتا هست که کیفیت بخشی از توسعه باید باشه نه اینکه یک چیز اضافه یا آخر خط تولید که اول بسازیم و بعدا بهش کیفیت تزریق کنیم. در آموزه اسکرام، بیشتر توجه بر اینکه محصول رو سعی کنیم با کیفیت بسازیم و از باگی که دست مشتری میرسه اجتناب کنیم. هر چقدر باگی که دست مشتری میرسه زیاد باشه، هم بعدا هزینه رفعش بالا میره و هم خوب رضایت مشتری هم پایین میاد
سلام
به این روش بافر گفته میشه
یعنی بر اساس تجربه اسپرینت های قبلی ما برای کارهای پیش بینی نشده، (حالا میتونه این باگ باشه) اسپرینت جاری در هنگام برنامه ریزی، بک فضای خالی در نظر بگیریم.
Comments
سلام اگر تسکی که اضافه میشه مرتبط با هدف اسپرینت نباشه با استراتژی یکی بردار یکی بذار تمرکز تیم از هدف گرفته نمیشه؟
مگر نه اینکه هر اسپرینت یک هدف و یک فراورده قابل ارائه باید داشته باشه؟
سلام
برای همین مفهومی به اسم هدف اسپرینت داریم، در واقع هدف اسپرینت معیاری برای “نه” گفتن میتونه باشه، که ما به یک سری موارد بتونیم نه بگیم.
اما برخی مواقع کارهایی هست، مثل رفع باگ ضروری که مشتری را از کار انداخته یا باعث نارضایتی آنها شده، که شاید با هدف اسپرینت سازگار نباشد، ولی نمیتوان آن را به بعد هم انداخت.
به نظر من میاد, انگار رفع باگ ناظر به یه هدف بلندتر از هدف اسکرام هست و اون هدف, جلب رضایت مشتری از طریق ارایه یک نرم افزار کارکننده هست
یک جورایی آموزه ناب و تویاتا هست که کیفیت بخشی از توسعه باید باشه نه اینکه یک چیز اضافه یا آخر خط تولید که اول بسازیم و بعدا بهش کیفیت تزریق کنیم. در آموزه اسکرام، بیشتر توجه بر اینکه محصول رو سعی کنیم با کیفیت بسازیم و از باگی که دست مشتری میرسه اجتناب کنیم. هر چقدر باگی که دست مشتری میرسه زیاد باشه، هم بعدا هزینه رفعش بالا میره و هم خوب رضایت مشتری هم پایین میاد
سلام
آیا این کار درستی است که بر اساس تجربه زمانی را برای این باگ ها پیش بینی کنیم و با همین نام و زمان تقریبی وارد اسپرینت لاگ کنیم؟؟؟
سلام
به این روش بافر گفته میشه
یعنی بر اساس تجربه اسپرینت های قبلی ما برای کارهای پیش بینی نشده، (حالا میتونه این باگ باشه) اسپرینت جاری در هنگام برنامه ریزی، بک فضای خالی در نظر بگیریم.